FM2D Lindas klass - > Planering och ZOOM-länkar på klassbloggen!
2021-06-07 - 2021-06-11
Måndag
- Kl 8:15-10:00 Fokuspass med Abdel.
->Länk till Abdels Zoom Studieteknik - v 1 - faktatext
Abdels padlet -> Studieteknik
- Kl 10:15-12:00 Lektion med Riitta
-> Länk till Riittas Zoom
Ny modul - introduktion Kultur
Tankekarta -> Kultur
Kultur - före, under, efter lektion -> PADLET
Basgrammatik - presentering - bestämdhet. Film -> Substantiv - obestämd och bestämd
Film - > Samer - ett av världens ursprungsfolk
Start - > Huvudtext -> Samerna - läsning - vad lärde du dig av en faktatext på Abdels lektion? - Veckans läxor: Novo och Google Classroom (GC). Modul Kultur.
Arbeta med med grammatik i Novo - > Repetitionskurs i basgrammatik
- Kl 8:15-12:00 Lektion med Riitta.
-> Länk till Riittas Zoom
Kultur - före, under, efter lektion -> PADLET
Hörförståelse och läsförståelse - > "Fyra fester", sidan 146 i På Spåret D, spår 25.
Gruppuppgift -> Sammanfatta nyheten/uppgiften.
Individuell uppgift i GC - s 9 i texten och frågor.
Fortsättning- > Huvudtext -> Samerna - läsning, ordlista och frågor
Onsdag
- Kl 8:15-12:00 Lektion med Riitta.
-> Länk till Riittas Zoom
Veckans kökspryl
Vi lyssnar på HF igen och går igenom allt vad de säger.
Diktamen och minigrammatik.
Om vi hinner idag: Film -> Minoriteter
Kultur - före, under, efter lektion -> PADLET
Individuell uppgift i GC - s 14-15 i texten.
Gruppuppgift -> Miljöarbete -> Fortsättning Vattnets väg steg 1-....
- Kl 8:15-10:00 Seminarium med Sara.
->Länk till Saras Zoom
- Kl 10:15-12:00 -> Fokuspass med Linda
-> Länk till Lindas Zoom
Inför prov. Träna skriva -> Informellt brev
Grammatik - > Bestämdhet
Genomgång av exam.net. OBLIGATORISKT för alla NYA elever!
Fredag.
- Kl 8:15-10:00 - Prov: Informellt brev.
(Du som examineras juni-NP ska INTE skriva fler prov)
->Länk till Pelles Zoom - Kl 11:10 - 12:00 Fokuspass med Emma
-> Länk till Emmas Zoom - Veckans läxor: Novo och Google Classroom (GC). Avsluta modul politik.
Arbeta med grammatik - välj film och övningar med ordföljd HS och BS
Info
- Tänk på att du repeterar det du inte reparerar!